AUTISM DAN CADANGAN RAWATAN DENGAN SHAKLEE

by - September 28, 2014



Autisme merupakan kecacatan perkembangan tegal (pervasive developmental disorder) yang melibatkan fungsi otak. Autisme dianggap sebagai sejenis kecacatan neurologi dan bukan kecacatan psikiatris mudah, walaupun ciri-ciri biasa termasuk masalah dengan perhubungan sosial, dan komunikasi emosi, dan juga pola biasa berkaitan dengan minat, aktiviti dan perangai. Autisme juga melibatkan masalah dengan integrasi deria. Biasanya, autisme kelihatan pada usia awal tiga tahun. Dianggarkan bahawa autisme membabitkan dalam 2 hingga 6 kes setiap 1,000 orang, dan autisme 4 kali lebih kerap dalam kanak-kanak lelaki berbanding perempuan
(Sumber: wikipedia)


Antara Supplimen Shaklee yg dicadangkan untuk anak-anak Autism ini ialah :-

Omega Guard - Kandungan DHA yg tinggi di dalam Omega Guard membantu meningkatkan keupayaan ingatan & pembelajaran, memelihara penglihatan & pendengaran serta meningkatkan sistem imun kerana kanak-kanak Autism lebih mudah terdedah kepada penyakit.

Kenapa Omega-3 (Omega-3 Fatty Acids) Penting untuk Otak


Terdapat dua jenis Omega 3:

  • EPA  (eicosapentaenoic acid)

  • DHA (docosahexaenoic acid)

EPA membantu jantung dan sistem pertahanan tubuh dari penyakit.
DHA membantu otak, mata, dan sistem saraf tunjang 



Kanak-kanak memerlukan Asid Lemak OMEGA-3 untuk perkembangan otak sepertimana memerlukan kalsium untuk perkembangan tulang.


Setiap sel otak memerlukan DHA untuk perkembangan yang sihat. Kekurangan DHA akan memberikan kesan kepada perkembangan emosi dan intelek kanak-kanak.


Meal Shake - Membantu tumbesaran kerana mengandungi asid folik, biotin, kaya dengan kalsium & magnesium yg diperlukan untuk membina tulang & sel-sel untuk proses membesar dengan sihat & cergas. Meal Shake juga mampu meningkatkan selera bagi kanak-kanak yg terlalu cerewet dalam pemilihan makanan.



Dapatkan Produk Shaklee anda disini. 
Sila pilih produk (tick) yang anda inginkan
Happy Shopping 
Untuk sebarang pertanyaan, nasihat, dan sebagainya, bolehlah hubungi saya di :
Ella Rose: 0126255817
suhaillahussein@gmail.com

You May Also Like

0 comments

FOLLOW ME @INSTAGRAM

FOLLOWERS