8 TIPS UNTUK JADI USAHAWAN INTERNET

by - April 20, 2017





Dalam bisnes internet ni kita akan jumpa macam macam halangan. Kaedah pemasaran yang berjaya digunakan sebelum ini tak semestinya berguna pada masa akan datang. Persaingan pula muncul tak henti henti. Kos pemasaran juga semakin meningkat. Orang dengki? Ada juga di dalam dunia online ini. Belum kira ‘parasit’, hijack, hack dan macam macam lagilah.

Oleh itu, kita sebagai usahawan internet perlu;

1- Sentiasa peka dengan perkembangan teknologi semasa. Orang guna fb ads, kita kena guna! Orang guna google adwords, kita pun kena guna! Whatssapp, kita pun kena ada.

2- Tidak terlalu bergantung dengan satu-satu medium pemasaran internet. Gunakan apa saja yang boleh bantu bisnes anda. Gunakan FB, gunakan google, gunakan emel, forum, web/blog, instagram dan lain-lain.

3- Kumpul database! Ya, dapatkan database pelanggan secara sah. Anda boleh kumpul dengan Emel, No telefon daripada fans yang sedia ada. Kena cepat bertindak!

4- Tingkatkan awareness terhadap branding (jenama)! Bila orang kenal brand kita ni, lagi senang kitoa nak berniaga. Tak perlu cari orang, orang akan cari kita!

5- Kreatif! Ya, kena sentiasa berseni dan kreatif dalam dunia bisnes ni! Takkan kita nak buat sama macam orang lain buat! Persaingan sengit, so kita kena jadi lebih kreatif. Kena lain dari yang lain. Bagaimana nak tonjolkan bisnes kita berbanding pesaing-pesaing kita ? Kaji pesaing anda dan buat lebih dari pesaing anda!

6- Bertindak pantas ketika peluang muncul! Ini antara rahsia jutawan-jutawan di internet! Contohnya, apabila ada produk hot yang memiliki permintaan tinggi di pasaran, kita cepat-cepat lancarkannya besar-besaran. PULUN HABIS-HABISAN SEBELUM PESAING-PESAING MASUK LINE!

7- Kos pengiklanan! Ya jangan terlalu kedekut untuk melaburkan wang pada bisnes anda. Tidak kira apa jua jenis pengiklanan pun – FB Ads ke, Google Ads ke , yang penting anda mesti berani melabur! Tiada kos pengiklanan tiada sales, ingat tu!

8- Rangka timeline bisnes anda untuk tempoh 2 tahun, 5 tahun, 10 tahun atau 20 tahun. Sediakan ‘backup plan’ jika bisnes anda hampir gagal dan sediakan plan seterusnya jika anda dah berjaya capai satu tahap yang baru.

Sumber: SifuFBads


Untuk pembelian secara online, sila klik DISINI.


Untuk sebarang pertanyaan, nasihat, dan sebagainya, bolehlah hubungi saya di :



You May Also Like

0 comments

FOLLOW ME @INSTAGRAM

FOLLOWERS