CoQHealth™ Plus | Sayangi jantung anda dan kulit

by - December 12, 2013






Apa itu Koenzim Q10?



CoQ10 merupakan zat makanan larut lemak yang ditemui semulajadi hadir dalam setiap sel tubuh badan manusia untuk berfungsi dengan baik. 

Organ-organ utama dalam badan yang bekerjakeras dan memerlukan tenaga selular ditemui mempunyai banyak jenis koenzim ini terutamanya di jantung, hati, buah pinggang dan pankreas.

CoQ10 sangat penting bagi jutaan sel tubuh badan bagi menghasilkan tenaganya sendiri untuk kekal berfungsi dengan baik.

Penghasilan tenaga berlaku apabila sel-sel tubuh membakar gula dan lemak daripada makanan yang kita makan, proses penguraian nutrien berlaku dan ia ditukarkan kepada tenaga dimana proses ini memerlukan CoQ10 sebagai pencetus/pemangkin tenaga. 

Proses penghasilan tenaga ini akan berulang beribu kali pada setiap saat untuk membolehkan jantung kekal berdegup dan seterusnya membolehkan organ-organ tubuh lain berfungsi bagi membekalkan aliran tenaga yang berterusan.

CoQ10 ini sangat diperlukan kerana tanpa kehadiran CoQ10, sel-sel lain tidak dapat menghasilkan tenaga dan organ tubuh lain tidak dapat berfungsi dengan baik.

CoQ10 telah dibuktikan membantu mengukuhkan otot-otot jantung, menyokong keupayaan mengepam darah dan memperbaiki peredaran darah ke seluruh tubuh.

CoQ10 juga penting dalam penyokong pertalian antara saluran darah yang menyumbang kepada paras tekanan darah sihat/normal.

CoQ10 turut bertindak sebagai antioksidan kuat dan membantu melindungi arteri bagi menanagani masalah pengoksidaan lipoproteins berkepekatan rendah (LDL) dan memudahkan pengaliran darah. Ini amat penting dalam menyokong fungsi saluran darah, termasuk pengaliran darah ke jantung.


Dapatkan Produk Shaklee anda disini. 
Sila pilih produk (tick) yang anda inginkan
Happy Shopping 

Untuk sebarang pertanyaan, nasihat, dan sebagainya, bolehlah hubungi saya di :

Ella Rose: 0126255817
suhaillahussein@gmail.com

You May Also Like

0 comments

FOLLOW ME @INSTAGRAM

FOLLOWERS